ممنوعیت خام فروشی آهن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، باتوجه به محدودیت های صادراتی کالاهای ایرانی به ویژه آهن در ماه های اخیر شاهد گسترش حجم خام فروشی در کشور می باشیم. به طوری که این حجم از صادرات بی رویه سنگ آهن، کنسانتره و گندله اگر به زودی مهار نشود به بحرانی طی یک تا دو سال آینده برای شرکت های فولادساز داخلی  تبدیل خواهد شد.

سهامداران نقش بسزایی در رشد و تامین مالی بنگاه‌ها دارند و حمایت و ورود آنها به سهام شرکت‌ها می‌تواند کمک بزرگی برای بهبود این وضعیت پیش آمده در کشور باشد. برای اثبات این امر مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه در سال ۹۷ این شرکت به بازدهی ۲۲۰ درصدی در سهام خود رسید اذعان داشت که در گروه فلزات اساسی نیز در این مدت ۱۲۳ درصد بازدهی را توانسته نصیب سرمایه‌گذاران بورسی خود بکند.

مدیرعامل این شرکت بورسی درخصوص مشکلات و موانع سال گذشته هم اینطور بیان کرد که : محدودیت شدید در تامین مواد اولیه آهن‌دار از جمله سنگ آهن یکی از این چالش‌ها است که با عمومیت آن، سایر شرکت‌ها از جمله فولاد مبارکه هم در این مورد دچار مشکل خواهند شد و دلایل آن به صادرات سنگ آهن، کنسانتره و گندله برمی گردد که اگر جلوی آن گرفته نشود،تبدیل به بحرانی طی یک تا دو سال آینده خواهد شد.

وی در ادامه درخصوص ذخیره روزانه مواد اولیه اصلی از اخذ مجوز ترک تشریفات از هیات دولت برای ورود یک میلیون و ۷۵۰ هزارتن سنگ آهن از چاه گز و سنگان خبر داد و گفت: در اجرای این مصوبه، تشریفاتی وجود دارد که در صورت اجرا، بخشی از کمبود سنگ آهن سال جاری را جبران خواهد کرد اما برای اجرا، چند شرط گذاشته شده که اگر سال ۹۸ حاصل شود، می تواند تا ۵ سال ادامه داشته باشد. وی هم چنین بیان داشت که: موازنه ارزی ذوب آهن عددی منفی است و این بدان معنا می باشد که هرچقدر صادرات انجام شود باز هم به میزان ۶۰ تا ۷۰ میلیون نیازمند دریافت ارز از شبکه بانکی می باشیم . در نتیجه نرخ تسعیر ارز در سیستم مالی باید به شکلی در نظر گرفته  شود که موازنه آن  عددی منفی نشود.





:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: